Herbalife Studie 1
Zvyšuje vysoceproteinová dieta váhový úbytek?
"Kontrolované obohacení náhrad jídla o bílkoviny s cílem redukce hmotnosti a zachování svalové hmoty“.
Leo Treyzon, Steve Chen, Kurt Hong, Eric Yan, Catherine Carpenter, Gail Thames, Susan Bowerman, He-Jing Wang, Robert Elashoff a Zhaoping Li - UCLA Centrum pro výživu člověka.
O čem studie byla?
Této studie se zúčastnilo 100 lidí s nadváhou, u kterých byly v průběhu jednoho roku zkoumány účinky dvou rozličných úrovní bílkovin v jejich stravě při regulaci hmotnosti.
Co měla studie za cíl zjistit?
Výzkumníci chtěli vědět, zda lidé přijímající více bílkovin sníží svou hmotnost více než lidé, kteří přijímali standardní množství bílkovin. Protože bílkoviny pomáhají udržovat svalovou hmotu bez tuku, chtěli se také dozvědět, zda lidé s vysoceproteinovou stravou sníží větší množství tělesného tuku, než lidé ve skupině se standardním příjmem proteinu, i když obě skupiny snížily svou hmotnost stejně.
Co museli testovaní lidé dělat?
Testovaní lidé museli dodržovat dietu, která zahrnovala 2 náhrady jídla denně (koktejly Formule 1 s mlékem v kombinaci s jedním vyváženým jídlem a sérií zdravých svačin). Testovaní byli rozděleni do dvou skupin. Jedna skupina – vysoceproteinová – si připravovala koktejly s přídavkem Proteinového doplňku v prášku. Druhá skupiny si připravovala koktejly formule 1 s přidáním ‚Proteinového doplňku v prášku ve formě placeba (ve skutečnosti bez proteinu). Testovaní nevěděli, ve které skupině jsou zařazeni.
Co se stalo?
Váhový úbytek byl přibližně stejný u obou skupin, ale jak vědci předpokládali, lidé konzumující více proteinu měli vyšší úbytek tuku, než lidé konzumující standardní množství proteinu. Proto můžeme na základě této studie konstatovat, že koktejlové náhrady jídla jsou efektivním způsobem regulace hmotnosti.
Byly už výsledky studie publikovány?
Výsledky studie byly publikovány v srpnu 2009 v časopise o výživě „Nutrition Journal”